El blog de la Maria Carme

M'he decidit a fer un blog per intentar no perdre el ritme de les noves comunicacions, perquè al cap i a la fi és això: una nova forma de comunicar-nos, que és una de les primeres necessitats humanes, si no quin sentit té si el meu jo no el puc comunicar amb ningu? la segona fase va més enllà que és la de compartir. Bé això, per un altre dia...

dimarts, de maig 30, 2006

Per dignitat


Amb el cap alt i amb cara de circumstàncies va pronunciar solemnement la frase: jo, per dignitat votaré NO. Per dignitat? Els qui votaran NO ho faran per dignitat? Dignitat a què? A qui? Els que votin NO ho faran per dignitat al seu poble? I aleshores els qui votin SI què, seran una colla d’indignes, d’impurs? Al moment en que jo defineixo que els dignes, els bons, els assenyats són els que voten NO, condemno tots els altres a la cuneta, al menyspreu,....
Que fàcil que és erigir-se amb el pur, el bo, el net, el que sap el que es fa i quedar bé davant del teu poble. Segur? El teu poble, els teus fills entendran mai que per la teva dignitat hagis deixat passar una ocasió magnífica –i potser única- que et brindava la possibilitat de seguir avançant? Si, si, avançant, a poc a poc si vols, però avançant, amb possibilismes, si vols, però avançant. Com des del primer dia, quan després de tants anys de lluita, es va optar per un camí cap a la democràcia; un camí potser més lent, però tal vegada el que en aquell moment era possible.
Com s’atreveixen a dir que deixarem de ser valents, de ser dignes una altra vegada, com aleshores, i que en ares d’un malentès “possibilisme” malbaratarem el futur d’un poble?
La dignitat d’un poble és reconeix amb aquest avançar junts, en aquest caminar plegats cap una situació millor; si avanço sol sense tenir en compte el meu poble, el meu poble no avançarà, el meu poble quedarà al marge, impur, i amb un futur incert, però jo, el pur, l’assenyat sempre em quedarà el consol de poder dir amb veu alta: per dignitat vaig votar NO!

3 Comments:

At 10:43 a. m., Blogger Joan Salicru said...

com que ja ho has dit tot tu... doncs no afegeixo res.
apa,
jaon

 
At 1:02 a. m., Blogger Joana said...

Crec que els d'ERC que aquest cop van de la "maneta" amb el PP, s'equivoquen, és com el nen que te una "pataleta" perquè vol dues piruletes, la mare ni compra una i segueix sense voler-la, ell en vol dues!, per tossut no en te cap.
Crec que serà un bon Estatut, és vaja un bon Estatut, podía ser millor, és clar, però de moment és acceptable.
Un ptnet Carme.

 
At 12:42 p. m., Blogger núria said...

Suposo que la dignitat depèn de l'escala de valors que una persona tingui, i per tant, la dignitat d'un la veig difícilment criticable des d'un altre punt de vista. De tota manera, "per dignitat" pretén, evidentment, condemnar l'altra opció, de la mateixa manera que uns altres ho intenten fer fent comparacions bastant maquiavèliques.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home