El blog de la Maria Carme

M'he decidit a fer un blog per intentar no perdre el ritme de les noves comunicacions, perquè al cap i a la fi és això: una nova forma de comunicar-nos, que és una de les primeres necessitats humanes, si no quin sentit té si el meu jo no el puc comunicar amb ningu? la segona fase va més enllà que és la de compartir. Bé això, per un altre dia...

dijous, d’octubre 27, 2005

Funcionaris

Sempre visualitzem l’administració com una bèstia negre i els funcionaris com papers malcarats que tan se’ls en dona les teves dificultats o els teus problemes per entendre com complimentar tota una sèrie de formularis o que si arribes cinc minuts abans de les dues el registre està tancat i ja no t’acceptaran cap document fins al cap d’una hora o fins l’endemà i a ells els és igual que els diguis que vens de fora, que a la ronda litoral hi havia un accident o que el tren s’ha parat perquè les senyals no anaven.... Tu fes-te fotre i torna demà.

Però avui tot això ha estat a l’inrevés; m’han atès diferents serveis i diferents persones i totes amb una amabilitat inusual. Quan les coses són, són i cal reconèixer-les.

M’ha proporcionat mil i una informació, papers, com i què havia de fer i fins i tot m’ha acompanyat perquè saludes a la nova coordinadora del servei i ella una persona també exquisita ha volgut conèixer tota la nostra entitat, els nostres serveis, les nostres dificultats, idees de futur, la nostra història.... Vaja, no m’esperava res d’això. Al final hem quedat que vindrà a visitar-nos perquè vol conèixer sobre el terreny tot això que cada dia se li apareix escrit en un paper, però que només és un conjunt de paraules que parlen de concerts, convenis, places, però que no li traspuen la imatge de les persones a les quals es refereixen.

Que bé, si darrera un paper poguéssim veure la cara de la gent que hi ha al darrera o endevinar el color de les parets d’aquell edifici o sentir les olors de la gespa tallada per la màquina que hi ha descrita....

En marxar, he pensat que avui els havia de posar un 10!