Barcelona-Dakar
Tots hem escoltat aquests dies les noticies sobre la mort de dos components del rally Barcelona-Dakar, mentre que un altre motorista, ferit durant els primers dies de la cursa s’està recuperant aquí, a casa nostra. No vull entrar en la polèmica de si rally si, rally no i totes les contradiccions que una cursa com aquesta comporta, però si que m’agradaria fer avinent un dels comentaris que ha sorgit després de les morts dels dos motoristes: “Potser cal replantejar-se alguns aspectes de la tècnica” ; el comentarista es referia sobre tot a la cilindrada dels motors i als tipus de pneumàtic. Ja sé que és absurd dir que gràcies al rally i aquest tràgics esdeveniments els homes haurem de “repensar” els nostres límits i si cal, doncs, entre d’altres coses, posar nous límits per tot el que fa als vehicles. Si és cert que es s’hauran de replantejar aquests aspectes en les màquines que han de realitzar rallys, perquè no avancem una mica més en aquest argument i situats en una carretera convencional on veiem cada dia que l’excés de velocitat és l’origen de molts accidents, moltes morts i moltes persones lesionades per vida... –tot i que n’hi ha que diuen: és el cotxe que córrer, - perquè no demanar que es fabriquin cotxes amb menor potència? i així no “seria “ el cotxe que se’n va sol... Tots sabem que no es pot córrer més enllà de 120-130 Km/hora per les autopistes, doncs per què segueixen fabricant vehicles que poden anar a més de 200?
0 Comments:
Publica un comentari a l'entrada
<< Home